Archiwum

Archiwum dla ‘Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych – SEO’ Kategoria

Pomocne linki w e-marketingu

Maj 6th, 2012 3 komentarze
Google

Google

Kilka przydatnych linków Google:

Google Alerts Alerty Google to aktualizacje wysyłane pocztą e-mail dotyczące najnowszych, trafnych wyników Google (wyszukiwania witryn, wiadomości itp.) przygotowywane na podstawie zapytań.

Google Analytics to rozwiązanie dla firm w zakresie analityki internetowej zapewniające dokładny wgląd w ruch w witrynie oraz skuteczność działań marketingowych.

Statystyki wyszukiwarki Google – można porównywać trendy liczby wyszukiwań w określonych regionach, kategoriach, przedziałach czasowych i witrynach.

Czytaj więcej…

Copywriting – pisanie tekstów marketingowych

Listopad 17th, 2011 Brak komentarzy

copywriting-pisanie-tekstowOstatnio modny staje się copywriting. Dobrze napisane teksty na stronie internetowej mogą znacznie wpłynąć (pozytywnie) na jej pozycję w wyszukiwarce. Jak pisać dobre teksty marketingowe, które sprzedają i pozycjonują?

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać to określenie celu. Po co piszemy? Co chcemy dzięki temu osiągną?

Drugą ważną sprawą jest wybranie grupy docelowej. Do kogo chcemy dotrzeć? Kim są nasi klienci/odbiorcy? Co lubią i nie lubią ludzie z mojej grupy docelowej? Dobrze jest poznać na początku swoich odbiorców, jeśli poznamy ich upodobania, kim są, co robią w życiu, będziemy mogli szybko i skutecznie do nich dotrzeć. Pod uwagę należy wziąć wiek, rodzaj wykonywanej pracy (inaczej napiszemy do prawnika, inaczej do poety), status społeczny, miejsce zamieszkania, zainteresowania, charakter. Oczywiście nie zawsze wiem tyle o klientach, ale można wykorzystać już to co wiemy i próbować.

Trzecia istotna rzecz to zainteresować czytelnika. Nie jest to najłatwiejsza sprawa.

Czytaj więcej…

Gdzie publikować teksty pozycjonujące

Październik 29th, 2011 1 komentarz

gdzie pisać artykuly do internetuPublikowanie artykułów w internecie zwiększa pozycję naszej strony w wyszukiwarce. Jeśli mamy już odpowiednio przygotowany materiał to pojawia się problem gdzie go umieścić, aby miał największą skuteczność. Można wybrać kilka z poniższych propozycji:

 

– nasza strona www – zawsze można dokonać modyfikacji,

– blog firmowy – jak powyżej,

Czytaj więcej…

Współpraca z firmą pozycjonującą

Październik 25th, 2011 Brak komentarzy

wybór firmy pozycjonującejW ostatnich latach pojawiło się na rynku sporo firm, które oferują pozycjonowanie i optymalizację stron internetowych. Jednak nie wszystkie takie firmy to profesjonaliści. Warto wcześniej dowiedzieć się o co zapytać firmę, z którą chcemy współpracować.

 

 O co zapytać firmę, która zajmie się pozycjonowaniem naszej strony?

Jak sprawdzić czy nie oszukują?

 

Firma nie może Ci zagwarantować określonej pozycji w wyszukiwarce. Firmy zewnętrzne nie mają kontroli nad tym, na której pozycji będzie się znajdować strona w wyszukiwarce internetowej.

Czytaj więcej…

Optymalizacja bloga

Wrzesień 25th, 2011 Brak komentarzy

optymalizacja-bloga-marketing

Prowadzenie firmowego bloga to dobry pomysł dla każdego kto posiada swój biznes w internecie. Co zrobić aby zyskać czytelników? Czy sama treść wystarczy? Jak ulepszyć i zoptymalizować bloga?

 

Można się zastanawiać czy istnieją branże, w których posiadanie bloga jest niewskazane, np. usługi pogrzebowe. Według mnie, każda firma może założyć i prowadzić bloga. O czym może pisać przedsiębiorstwo pogrzebowe? Na przykład: o żałobie, sposobach radzenia sobie ze stratą bliskiej osoby, zabytkowych cmentarzach, przyjęciach pogrzebowych i o wielu innych sprawach i informacjach, które w razie potrzeby będą się znajdować w jednym miejscu.
Czytaj więcej…

Krótko o katalogach internetowych

Sierpień 30th, 2011 Brak komentarzy

katalogi internetowe

Jednym z działań seo jest umieszczanie witryny w katalogach internetowych. W większości z nich, aby dodać stronę trzeba wypełnić formularz zgłoszeniowy (m.in. podać e-mail, dodać słowa kluczowe i opis).

Istnieje kilka dużych katalogów, do których warto dodać stronę, np.: Yahoo! Directory (http://dir.yahoo.com) i Open Directory (www.dmoz.org).

 

Gdzie umieszczać linki do swojej strony internetowej:

katalogi niszowe – są niewielkie, ale dzięki nim można uzyskać pożyteczny ruch. Aby znaleźć katalogi niszowe z naszej branży wystarczy wpisać w wyszukiwarkę: np. katalog Francja przewodnik,

– katalogi, które zawierają wpisy konkurencji,

– katalogi, które wyświetlają się dla docelowych słów kluczowych,

– strony, które znajdują się na wysokich pozycjach dla naszych słów kluczowych,

– katalogi lokalne i regionalne,

– dodawanie w komentarzach na blogach, na forach, itp.

 

Pająki i roboty w wyszukiwarkach internetowych

Sierpień 11th, 2011 Brak komentarzy

roboty i pająki w wyszukiwarkachDzisiaj trochę informacji o pająkach w internecie, zwanych też robotami. Pająki co jakiś czas odwiedzają naszą stronę, zbierają informację o niej i indeksują treść, dzięki temu strona pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Aby zobaczyć stronę internetową tak, jak ją widzi pająk/robot należy wpisać adres witryny na stronie: http://www.seo-browser.com

Jeśli podejrzewasz, że roboty mogą nie wykryć wszystkich Twoich stron witryny, zastanów się nad utworzeniem mapy XML Sitemap.

Robots.txt

Robots.txt to plik, który jest otwierany przez roboty w czasie wizyty w witrynie. Plik może zawierać informacje jakie strony wyłączyć z indeksowania. Jeśli nie zastosuje się takiego pliku, wszystkie roboty będą mieć swobodny dostęp do każdej strony witryny. Plik robots.txt można wygenerować automatycznie na stronie głównej Narzędzi dla webmasterów lub sporządzić go samodzielnie.

Istnieją dwie podstawowe zasady w pliku robots.txt:

User-agent – robot, którego dotyczy dana reguła. Lista dostępnych robotów znajduje się na stronie: http://www.robotstxt.org/db.html

Disallow – adres URL, plik, folder, który ma być blokowany

Disallow: / – aby zablokować całą witrynę, należy użyć ukośnika.

* – oznacza wszystkie roboty


Tak wygląda przykładowy plik robots.txt, który nie indeksuje folderu mojearchiwum:

User-agent: googlebot

Disallow:/mojearchiwum/

Plik robots.txt musi znajdować się w katalogu głównym domeny i mieć nazwę ,,robots.txt“.

 

Meta robots

Podobną rolę pełnią znaczniki meta robots. Za pomocą tego znacznika można zablokować roboty tylko dla jednej strony. W tym celu należy umieścić w kodzie html:

<meta name=”robots” content=”noindex, nofollow”>

Strony wyłączone za pomocą znacznika meta robots w ogóle nie są wyświetlane na listach wyników.

 

 

 

Optymalizacja strony internetowej

Sierpień 4th, 2011 Brak komentarzy

Optymalizując witrynę musimy pamiętać o wykonywaniu wielu małych zmian, które przyczynią się do lepszej pozycji strony.

optymalizacja strony internetowejZnaczniki meta

Słowa kluczowe, czyli <keywords> nie są najważniejsze dla seo, jednak każda strona i podstrona powinna mieć swoje słowo kluczowe.

Tytuł strony, czyli <title> jest bardzo ważnym elementem witryny. Powinien zawierać słowa kluczowe. Każda strona i podstrona powinna posiadać unikalny tytuł. Tytuł może zawierać nazwę firmy, ale lepiej pominąć slogan organizacji. Dobrze sprawdzają się tytuły z Dużymi Pierwszymi Literami. Najlepsza długość tytułu to ok. 40-60 znaków.

Opis, czyli <description> jest ważny dla optymalizacji witryny. Pojawia się m.in. przy wynikach wyszukiwania, wyszukiwarki wyświetlają około 150 znaków w opisie. Powinien to być raczej tekst o firmie, inny niż tytuł strony. Należy dodać słowa kluczowe.

 

Tekst

Kilka zaleceń:

– na każdej stronie witryny powinny znaleźć się 2-3 wyrażenia kluczowe;

– lepiej zastąpić grafikę tekstem ze słowami kluczowymi;

– umieścić chociaż raz na stronie nazwę firmy w formie tekstowej;

– w odnośnikach umieszczać słowa kluczowe;

– dodawać słowa kluczowe w opisach pod zdjęciami;

– dodawać opisy (słowa kluczowe) w stopce i nagłówkach;

– stosować pogrubienia słów kluczowych.

 

Odnośniki wewnętrzne

Odnośniki mają dużą wartość dla seo. Warto jako odnośniki używać wyrażeń kluczowych. Strony nie powinny być oddalone od siebie o więcej niż 5 kliknięć.

Analiza danych internetowych

Sierpień 3rd, 2011 Brak komentarzy

google analyticsNa rynku znajduje się wiele programów do analizy danych dotyczących ruchu na stronie www. Posiadając niewielką firmę lub nową stronę internetową najlepiej zapoznać się z bezpłatnym narzędziem jakie udostępnia Google, czyli Google Analytics.

Najważniejsze wskaźniki jakie warto obserwować to:

– liczba niepowtarzalnych użytkowników (uu);

– liczba wyświetleń stron;

– źródła wejść oraz słowa kluczowe, których szukają użytkownicy;

– strony najczęściej odwiedzane;

– wskaźnik odrzuceń – ile osób opuściło witrynę;

– czas spędzony na stronie.

Na stronie Google Analytics – http://www.google.com/analytics można założyć konto, zarejestrować swoją witrynę i zacząć korzystać z narzędzia. Google Analytic oferuje pomoc, liczne materiały video do nauki oraz bloga.

 

 

 

 

Analiza konkurencji na podstawie strony internetowej

Lipiec 28th, 2011 Brak komentarzy

Analiza konkurencjiWarto wiedzieć co się dzieje w naszej branży i jakich mamy konkurentów. Można przejrzeć ich strony/witryny, aby:

– ocenić subiektywnie jakie są ich mocne i słabe strony;

– jakich słów kluczowych używają;

– czy tytuł zawiera słowa kluczowe;

– czy w tekście stosują słowa kluczowe;

– jaką wartość ma Page Rank;

– jakie techniki marketingowe stosują;

– jaką pozycję zajmują w wyszukiwarkach internetowych;

– ile i na jakich stronach posiadają odnośniki;

– czy korzystają z linków sponsorowanych;

– czy prowadzą działania seo.

Pomocnym narzędziem do badania pozycji strony (m.in. Page Rank) jest Google Toolbar dostępny na stronie: http://www.google.com/intl/pl/toolbar/ie/index.html. Pasek narzędzi Google Toolbar jest dostępny tylko dla przeglądarek Internet Explorer i Firefox.

Przydatnym narzędziem jest także Google Webmaster Tools (http://www.google.com/webmasters/tools/). Po założeniu konta gmail i zarejestrowaniu swojej strony można w pełni korzystać z narzędzia.

Aby sprawdzić, czy nasza strona (lub konkurencji) pojawia się we wpisach na blogach, można użyć wyszukiwarki Technorati (http://technorati.com) lub na forach – Omgili (www.omgili.com).