Archiwum

Archiwum dla ‘Marketing w wyszukiwarkach – SEM’ Kategoria

AdWords Express

Listopad 30th, 2012 4 komentarze

Google AdWords Express

AdWords Expres to uproszczona wersja programu Google AdWords, przeznaczona głównie dla małych i lokalnych firm. Prosta obsługa programu pozwala na szybkie przygotowanie i wprowadzenie kampanii reklamowej do Internetu.

Dzięki AdWords Express, klienci mogą łatwo i szybko znaleźć stronę internetową danej firmy i jej wizytówkę na Mapach Google.

Czytaj więcej…

Remarketing

Wrzesień 5th, 2012 3 komentarze

RemarketingCo to jest remarketing i jak działa?

Remarketing pozwala na prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych w Internecie. Remarketing polega na docieraniu do osób, które odwiedziły już daną witrynę. W ten sposób można na przykład wyświetlać reklamy potencjalnym klientom, którzy byli już na tej stronie, ale nie dokonali żadnego zakupu. Można do nich kierować specjalne komunikaty i oferty zachęcające do powrotu do danej strony i zrobienia w niej zakupów lub zamówienia usługi.

 

Czytaj więcej…

Pomocne linki w e-marketingu

Maj 6th, 2012 3 komentarze
Google

Google

Kilka przydatnych linków Google:

Google Alerts Alerty Google to aktualizacje wysyłane pocztą e-mail dotyczące najnowszych, trafnych wyników Google (wyszukiwania witryn, wiadomości itp.) przygotowywane na podstawie zapytań.

Google Analytics to rozwiązanie dla firm w zakresie analityki internetowej zapewniające dokładny wgląd w ruch w witrynie oraz skuteczność działań marketingowych.

Statystyki wyszukiwarki Google – można porównywać trendy liczby wyszukiwań w określonych regionach, kategoriach, przedziałach czasowych i witrynach.

Czytaj więcej…

Co się dzieje kiedy reklamy w wyszukiwarkach są wstrzymywane

Marzec 26th, 2012 Brak komentarzy

Adwords wyniki organicznePod koniec ubiegłego roku, pracownicy Google, na swoim blogu próbowali znaleźć odpowiedzi na kilka ważnych pytań dotyczących ruchu organicznego i ruchu z reklam AdWords. Niedawno uaktualnili i wzbogacili swoje badania o nowe przypadki.

 

Co się dzieje kiedy reklamy w wyszukiwarkach są wstrzymywane? Czy ruch organiczny jest w stanie nadrobić straty w ruchu z reklamy AdWords?

 

Według przeprowadzonego badania, gdy kampania AdWords zostaje wstrzymana, średnio 89% z płatnych kliknięć jest traconych bezpowrotnie i nie zostaje odzyskanych przez kliknięcia organiczne. Nazwany przez pracowników Google efekt – Incremental Ad Clicks (IAC), jest obserwowany w każdej branży.
Czytaj więcej…

Gdzie publikować teksty pozycjonujące

Październik 29th, 2011 1 komentarz

gdzie pisać artykuly do internetuPublikowanie artykułów w internecie zwiększa pozycję naszej strony w wyszukiwarce. Jeśli mamy już odpowiednio przygotowany materiał to pojawia się problem gdzie go umieścić, aby miał największą skuteczność. Można wybrać kilka z poniższych propozycji:

 

– nasza strona www – zawsze można dokonać modyfikacji,

– blog firmowy – jak powyżej,

Czytaj więcej…

Współpraca z firmą pozycjonującą

Październik 25th, 2011 Brak komentarzy

wybór firmy pozycjonującejW ostatnich latach pojawiło się na rynku sporo firm, które oferują pozycjonowanie i optymalizację stron internetowych. Jednak nie wszystkie takie firmy to profesjonaliści. Warto wcześniej dowiedzieć się o co zapytać firmę, z którą chcemy współpracować.

 

 O co zapytać firmę, która zajmie się pozycjonowaniem naszej strony?

Jak sprawdzić czy nie oszukują?

 

Firma nie może Ci zagwarantować określonej pozycji w wyszukiwarce. Firmy zewnętrzne nie mają kontroli nad tym, na której pozycji będzie się znajdować strona w wyszukiwarce internetowej.

Czytaj więcej…

Optymalizacja bloga

Wrzesień 25th, 2011 Brak komentarzy

optymalizacja-bloga-marketing

Prowadzenie firmowego bloga to dobry pomysł dla każdego kto posiada swój biznes w internecie. Co zrobić aby zyskać czytelników? Czy sama treść wystarczy? Jak ulepszyć i zoptymalizować bloga?

 

Można się zastanawiać czy istnieją branże, w których posiadanie bloga jest niewskazane, np. usługi pogrzebowe. Według mnie, każda firma może założyć i prowadzić bloga. O czym może pisać przedsiębiorstwo pogrzebowe? Na przykład: o żałobie, sposobach radzenia sobie ze stratą bliskiej osoby, zabytkowych cmentarzach, przyjęciach pogrzebowych i o wielu innych sprawach i informacjach, które w razie potrzeby będą się znajdować w jednym miejscu.
Czytaj więcej…

Pozycjonowanie – sprawdzanie pozycji strony w wyszukiwarkach

Lipiec 22nd, 2011 1 komentarz

pozycjonwanie - sprawdzanie pozycji strony w wyszukiwarkachAby rozpocząć pozycjonowanie należy określić punkt startowy dla naszej strony internetowej. Jeśli witryna jest nowa można to pominąć i poczekać, aż stronę odwiedzą roboty wyszukiwarek.

Zależy nam, aby strona pojawiała się jak najwyżej w rankingu po wpisaniu do wyszukiwarki jednego z naszych słów kluczowych. Aby sprawdzić pozycję wpisujemy do wyszukiwarki dane słowa. Można zawęzić do 30 wyników na stronę. Jeśli strona znajduje się na dalszym miejscu należy sprawdzić to po miesiącu. Trzeba pominąć linki sponsorowane.

Warto sprawdzić to samodzielnie i przy okazji zaobserwować zmiany. Jakie wyniki zwraca nam wyszukiwarka? Jakie strony pojawiają się najwyżej? Czy pojawiają się strony konkurencji? Czy używając różnych słów kluczowych powtarzają się witryny?

 

Sprawdzanie zaindeksowania przez wyszukiwarkę

Aby sprawdzić czy witryna została zaindeksowana w Google oraz MSN należy wpisać do wyszukiwarki:

site:mojastrona.pl

Aby sprawdzić w Yahoo! należy na stronie: http://siteexplorer.search.yahoo.com/ wpisać adres swojej strony.

Podobne czynności można wykonywać dla każdej podstrony witryny (aby prześledzić, czy na pewno wszystkie podstrony witryny zostały zaindeksowane).

 

Sprawdzanie liczby odsyłaczy do strony

Ważną czynnością pomocną do oceny działań seo jest również sprawdzenie liczby odnośników/odsyłaczy do witryny, które znajdują się na innych stronach w internecie. Odnośniki są istotne przy pozycjonowaniu, chodzi nie tylko o ilość, ale także o ich jakość.

Aby sprawdzić liczbę serwisów, które zawierają odnośniki do naszej witryny, należy w Google wpisać:

linki:http:///www.mojastrona.pl

w Yahoo! http://siteexplorer.search.yahoo.com/ – nazwę strony.

 

Warto zarejestrować się do narzędzia Google dla webmasterówwww.google.com/webmasters/tools/

Narzędzie to automatycznie pokaże czy Google zaindeksowało witrynę, czy wystąpiły jakieś problemy z jej wyświetlaniem, przekaże Ci informacje na temat wewnętrznych i zewnętrznych linków do witryny, jak trafiają do niej użytkownicy oraz wiele innych pożytecznych informacji.

Aby w przyszłości ocenić wyniki działań seo, warto zapisać uzyskane informacje.

Usability, czyli użyteczność strony internetowej

Lipiec 3rd, 2011 1 komentarz

użytecznośćUsability (z ang.), czyli użyteczność to dziedzina e-marketingu, która zajmuje się funkcjonalnością stron internetowych.

Użyteczność to szeroki temat. Aby zbadać swoją witrynę pod kątem funkcjonalności można skorzystać z pomocy firm, które specjalizują się w różnego typu badaniach użyteczności stron internetowych, np. eye-tracking, badania focusowe, itp. Istnieją jednak pewne zagadnienia, które możemy sami zastosować już podczas budowy witryny.

Użytkownik internetu spodziewa się, że strona www, którą odwiedza będzie funkcjonować w sposób podobny do innych stron.

Warto zwrócić uwagę na następujące elementy:
logo znajduje się w lewym górnych rogu strony i z każdej podstrony prowadzi do strony głównej;
elementy będące linkiem są wyróżnione za pomocą podkreślenia;
linki już odwiedzone posiadają inny kolor.
To podstawowe założenia, które nie podlegają dyskusji.

Jeśli chodzi o pozostałe wskazówki, oto one:
tekst prezentowany na stronie powinien być starannie przygotowany;
– zbyt długie teksty zniechęcają do czytania;
– bardziej sprawdzają się teksty podzielone na kilka stron/podstron/części;
– należy korzystać z nagłówków, ponieważ one opisują poszczególne fragmenty tekstu i ułatwiają identyfikację treści;
– na każdej stronie powinien być się tylko jeden nagłówek „h1”;
– odpowiednia struktura tekstu ułatwia proces skanowania i “wyłapywania” najważniejszych informacji dla użytkownika;
– warto wziąć pod uwagę zasady optymalizacji dla wyszukiwarek, tzn. zastosować odpowiednią ilość i jakość słów kluczowych, tytułów, itp.;
– odpowiednie nazewnictwo odnośników (czyli tekstów, które są linkami), np. zamiast “zobacz więcej” – “zobacz przewodnik po Francji”;
– konsekwentnie stosować style: listy numerowane lub punktowane, wyrównanie, justowanie, itp.;
zgodność kolorystyczna: odnośników, linków odwiedzonych, nagłówków, itp.;
– aby ułatwić nawigację użytkownikowi po witrynie warto dodać pasek nawigacji;
– należy zastosować odpowiednie odległości pomiędzy nagłówkami a treścią;
– podobne sposoby prezentacji zdjęć.
To są podstawowe zasady, które warto wziąć pod uwagę przy projektowaniu strony www.

Należy pamiętać, że strona internetowa powinna być użyteczna i funkcjonalna dla użytkownika, a nie tylko dla wyszukiwarek.