Zachęcam do przeczytania najnowszego, bezpłatnego Raportu dotyczącego Trendów ehandlu 2015. Raport został opracowany przez Magazyn dla Managerów i Specjalistów Sprzedaży Nowy Handel.
Raport można pobrać pobrać bezpośrednio ze strony:
Kilka podstawowych pojęć z zakresu marketingu, które zostały wyjaśnione prosto i na wesoło.
Widzisz na imprezie przystojnego faceta. Podchodzisz do niego i mówisz: „Jestem dobra w łóżku”. Jest to marketing bezpośredni.
Przyszłaś na imprezę z przyjaciółmi i widzisz przystojniaka. Jeden z Twoich przyjaciół podchodzi do niego i mówi: „Jest dobra w łóżku”. To jest reklama.
Jesteś na imprezie. Widzisz fajnego chłopaka. Podchodzisz do niego i prosisz, aby zostawił Ci swój numer telefonu. Następnego dnia dzwonisz do niego i mówisz: „Jestem dobra w łóżku”. To jest telemarketing.
Spotykasz na imprezie przystojniaka. Wstajesz, poprawiasz suknię, podchodzisz do niego i nalewasz mu drinka. Mówisz: „Pan pozwoli”, podchodzisz do niego bliżej, żeby poprawić mu krawat, dotykając jednocześnie piersiami jego ręki, a następnie mówisz: „Tak a propos – dobrze jest ze mną w łóżku”. To jest PR.
Google Alerts – Alerty Google to aktualizacje wysyłane pocztą e-mail dotyczące najnowszych, trafnych wyników Google (wyszukiwania witryn, wiadomości itp.) przygotowywane na podstawie zapytań.
Google Analytics to rozwiązanie dla firm w zakresie analityki internetowej zapewniające dokładny wgląd w ruch w witrynie oraz skuteczność działań marketingowych.
Statystyki wyszukiwarki Google – można porównywać trendy liczby wyszukiwań w określonych regionach, kategoriach, przedziałach czasowych i witrynach.
Jedna z najlepszych reklam. Jest kreatywna, zabawna i wciągająca. Reklama interaktywna promuje markę TeepEx i jest emitowana na Youtube.
Na czym to polega: Niedźwiedź świętuje swoje urodziny razem ze swoim przyjacielem kiedy nagle, zbliża się do nich meteoryt, który wszystko zniszczy. Mamy możliwość wyboru: albo zakończyć, albo kontynuować imprezę urodzinową w innym wieku, roku. W okienku należy wybrać rok, w którym impreza będzie miała miejsce.
Filmiki są humorystyczne i ciekawe. Dzięki pierwszej wersji reklamy, TeepEx zwiększyło swoją sprzedaż o 30%.
Polecam przeczytać raport o trendach w internecie/marketingu – TrendBook 2012 opracowany przez Natalię Hatalską – hatalska.com, jest dostępny za darmo (ale w ramach usługi Pay with a Tweet/ Pay with a Post).
Jest to drugie wydanie (pierwsze było w ubiegłym roku, t.j. 2011), które opisuje 5 najważniejszych w tym roku trendów. “Trendy społecznościowe dotyczą głównie nadmiaru – kampanii i aplikacji, ale także zjawiska nazywanego social TV. Trendy technologiczne poświęcone są natomiast w dużej mierze kwestii nazywanej Human Computer Interaction (HCI) – mowa tu o sterowaniu gestem, dotykiem i o zjawisku Point&Know. Jedne i drugie spina nadrzędny trend – mobilność. Ogromna ilość urządzeń mobilnych nie mogła pozostać bowiem bez wpływu na nasze funkcjonowanie we współczesnym świecie, korzystanie z tradycyjnych mediów, zdobywanie informacji czy robienie zakupów.” Czytaj więcej…
Entrepreneur opublikował niedawno kilka zasad, którymi kierował się w życiu Steve Jobs. Zasady te dotyczą głównie pracy, ale można je zastosować również poza działalnością zawodową. Korzystanie z nich może przyczynić się do sukcesu.
1. Rób to co kochasz.
Jobs powiedział, że „Ludzie z pasją mogą zmienić świat na lepsze”. Jeśli praca, którą wykonujesz jest Twoją pasją to jesteś szczęśliwym człowiekiem. Pasja jest wszystkim.
2. Uwierz w moc wizji
Jobs wierzył w siłę podświadomości. Cokolwiek wymyślisz, jesteś w stanie to zrealizować. Nie trać z oczu wizji.
Wystarczy 10 minut, aby przygotować reklamę i w postaci filmu wrzucić na Youtube.
W tym celu trzeba posiadać konto na Youtube. Należy wejść na stronę: http://www.youtube.com/searchstories i postępować według instrukcji. Bardzo prosta aplikacja i ma wiele możliwości.
Zobacz mój filmik: Krótka historia o początkach fascynacji Francją 🙂