Remarketing

Wrzesień 5th, 2012 Zostaw komentarz Idź do komentarzy

RemarketingCo to jest remarketing i jak działa?

Remarketing pozwala na prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych w Internecie. Remarketing polega na docieraniu do osób, które odwiedziły już daną witrynę. W ten sposób można na przykład wyświetlać reklamy potencjalnym klientom, którzy byli już na tej stronie, ale nie dokonali żadnego zakupu. Można do nich kierować specjalne komunikaty i oferty zachęcające do powrotu do danej strony i zrobienia w niej zakupów lub zamówienia usługi.

 

 

Aby zastosować remarketing należy dodać fragment kodu (tag remarketingowy) do wszystkich stron witryny. Następnie użytkownicy, którzy odwiedzili witrynę, zostaną umieszczeni na listach remarketingowych. Później można do nich dotrzeć, gdy przeglądają inne witryny. Aby utworzyć listy remarketingowe, należy posiadać kampanię kierowaną na sieć reklamową Google. 

 

Lista remarketingowa to zbiór plików cookie od osób, które odwiedziły daną witrynę.  W przypadku kampanii remarketingowych to właśnie na tę listę będą kierowane reklamy. Utworzenie listy jest jednym z najważniejszych etapów tworzenia kampanii remarketingowej. Można rozpocząć ten proces po umieszczeniu w witrynie tagu remarketingowego.

Po utworzeniu i przetestowaniu listy można ją w dowolnej chwili edytować, by reklamy produktów czy usług precyzyjniej trafiały do właściwych odbiorców.

 

Jakie są zalety i korzyści remarketingu?

Remarketing pozwala poprawić zwrot z inwestycji (ROI) wszystkim reklamodawcom.

Dzięki samodzielnemu dostosowywaniu list remarketingowych można dotrzeć do niestandardowych grup odbiorców i stosować różne strategie prowadzenia kampanii remarketingowej. Sieć reklamowa Google stale się rozrasta co daje możliwość docierania do większej ilości użytkowników. Można samodzielnie ustalać budżet prowadzonych kampanii. Dzięki narzędziom do tworzenia reklam można bezpłatnie stworzyć reklamy graficzne i video.

 

Więcej o remarketingu, tworzeniu i edytowaniu list remarketignowych, dodawaniu tagu remarketingowego do witryny, dodawaniu list remarketingowych do grup reklam, itp.  można poczytać tu>>

 

 

  1. Memtor
    Październik 30th, 2013 at 13:52 | #1

    Należy również wspomnieć, że do tej pory istniała możliwość prowadzenia kampanii remarketingowych wykorzystując w tym celu sieć reklamową Google (GDN). Obecnie jest również taka możliwośc w wyszukiwarce. Usługa RLSA (Remarketing List for Search Ads) daje bardzo dużo nowych możliwości w zakresie tworzenia kampanii reklamowych skierowanych na wyszukiwarkę.

  2. Best Owl Remarketing
    Lipiec 18th, 2015 at 18:16 | #2

    “remarketing pozwala poprawić zwrot z inwestycji (ROI)”
    To ważna ifnormacja, któa rzadko gdzie się pojawia. Gwoli ścisłości, to obniża średni koszt konwersji. Porównując kampanie wielu klientów widać, że konwersje z remarketingu są kilkukrotnie tańsze niż z wyników wyszukiwania.

  3. Printago
    Lipiec 21st, 2015 at 09:56 | #3

    Dla mnie to w dalszym ciągu czarna magia! Niestety nie stać mnie na profesjonalistów, więc trzeba sobie jakoś radzić. Widzę że jest to dobra metoda, muszę ją bardziej przeanalizować.

  1. Brak jeszcze trackbacków