Co się dzieje kiedy reklamy w wyszukiwarkach są wstrzymywane
Pod koniec ubiegłego roku, pracownicy Google, na swoim blogu próbowali znaleźć odpowiedzi na kilka ważnych pytań dotyczących ruchu organicznego i ruchu z reklam AdWords. Niedawno uaktualnili i wzbogacili swoje badania o nowe przypadki.
Co się dzieje kiedy reklamy w wyszukiwarkach są wstrzymywane? Czy ruch organiczny jest w stanie nadrobić straty w ruchu z reklamy AdWords?
Według przeprowadzonego badania, gdy kampania AdWords zostaje wstrzymana, średnio 89% z płatnych kliknięć jest traconych bezpowrotnie i nie zostaje odzyskanych przez kliknięcia organiczne. Nazwany przez pracowników Google efekt – Incremental Ad Clicks (IAC), jest obserwowany w każdej branży.
W pierwszym badaniu w lipcu 2011 roku, przebadane zostały tylko przypadki, w których reklamy były całkowicie wstrzymane. Ostatnio dokonano uaktualnienia, w sumie zbadano 5300 przypadków.
Dla kampanii AdWords, które zostały wstrzymane, wskaźnik wynosi 85%, czyli trochę mniej niż dla kampanii całkowicie zakończonych.
W przypadku, kiedy kampania została ograniczona, wskaźnik wynosił około 80%. Oznacza to, że 80% ruchu z reklam nie będzie nadrobione przez ruchu organiczny. Wartość ta jest niższa niż 85% (przypadek kampanii wstrzymanych), prawdopodobnie na skutek zmniejszania przez reklamodawców, emisji części reklam, które są mało skuteczne.
W przypadku, gdy reklamodawca ponosił już wydatki na reklamę w wyszukiwarkach, a następnie zaczął zwiększać związane z tym koszty, spowodowało to wzrost ruchu na stronach o 78%. W ostatnim przypadku, w którym reklamodawca nie reklamował się w wyszukiwarkach, a następnie włączył emisję reklam, ruch na stronie wzrósł o 79%.
Podsumowując, reklamy płatne znacznie napędzają ruch na stronach, ruch który nie można zastąpić ruchem organicznym z wyszukiwarek, kiedy reklamy płatne są wyłączane lub wstrzymywane.