Archiwum

Archiwum dla ‘Internet’ Kategoria

Trendy eHandlu 2015

Styczeń 11th, 2015 Brak komentarzy

marketing handel w internecie 2015Zachęcam do przeczytania najnowszego, bezpłatnego Raportu dotyczącego Trendów ehandlu 2015. Raport został opracowany przez Magazyn dla Managerów i Specjalistów Sprzedaży Nowy Handel.

Raport można pobrać pobrać bezpośrednio ze strony:

Czytaj więcej…

Słownik terminów marketingowych (na wesoło)

Kwiecień 17th, 2013 18 komentarzy

słownik marketinguKilka podstawowych pojęć z zakresu marketingu, które zostały wyjaśnione prosto i na wesoło.

  • Widzisz na imprezie przystojnego faceta. Podchodzisz do niego i mówisz: „Jestem dobra w łóżku”. Jest to marketing bezpośredni.
  • Przyszłaś na imprezę z przyjaciółmi i widzisz przystojniaka. Jeden z Twoich przyjaciół podchodzi do niego i mówi: „Jest dobra w łóżku”. To jest reklama.
  • Jesteś na imprezie. Widzisz fajnego chłopaka. Podchodzisz do niego i prosisz, aby zostawił Ci swój numer telefonu. Następnego dnia dzwonisz do niego i mówisz: „Jestem dobra w łóżku”. To jest telemarketing.
  • Spotykasz na imprezie przystojniaka. Wstajesz, poprawiasz suknię, podchodzisz do niego i nalewasz mu drinka. Mówisz: „Pan pozwoli”, podchodzisz do niego bliżej, żeby poprawić mu krawat, dotykając jednocześnie piersiami jego ręki, a następnie mówisz: „Tak a propos – dobrze jest ze mną w łóżku”. To jest PR.

Czytaj więcej…

Pomocne linki w e-marketingu

Maj 6th, 2012 1 komentarz
Google

Google

Kilka przydatnych linków Google:

Google Alerts Alerty Google to aktualizacje wysyłane pocztą e-mail dotyczące najnowszych, trafnych wyników Google (wyszukiwania witryn, wiadomości itp.) przygotowywane na podstawie zapytań.

Google Analytics to rozwiązanie dla firm w zakresie analityki internetowej zapewniające dokładny wgląd w ruch w witrynie oraz skuteczność działań marketingowych.

Statystyki wyszukiwarki Google – można porównywać trendy liczby wyszukiwań w określonych regionach, kategoriach, przedziałach czasowych i witrynach.

Czytaj więcej…

SMO i SMM – nowe pojęcia w marketingu

Kwiecień 14th, 2012 Brak komentarzy

smo smmCoraz częściej w internecie pojawiają się nowe pojęcia: SMO i SMM.

SMO (ang. Social Media Optimization) to optymalizacja strony internetowej, aby była przyjazna dla mediów społecznościowych (social media), takich jak Facebook, YouTube, Twitter, Blip, Flacker, blogi, fora, itp.

SMM (ang. Social Media Marketing) to działania polegające na promocji strony internetowej w mediach społecznościowych.

Jak wykorzystać SMO i SMM?

 

Czytaj więcej…

Raporty o Trendach w Internecie i Social Media

Kwiecień 9th, 2012 2 komentarze

trendy w internecie Polecam przeczytać raport o trendach w internecie/marketingu – TrendBook 2012 opracowany przez Natalię Hatalską – hatalska.com, jest dostępny za darmo (ale w ramach usługi Pay with a Tweet/ Pay with a Post).

Jest to drugie wydanie (pierwsze było w ubiegłym roku, t.j. 2011), które opisuje 5 najważniejszych w tym roku trendów.  „Trendy społecznościowe dotyczą głównie nadmiaru – kampanii i aplikacji, ale także zjawiska nazywanego social TV. Trendy technologiczne poświęcone są natomiast w dużej mierze kwestii nazywanej Human Computer Interaction (HCI) – mowa tu o sterowaniu gestem, dotykiem i o zjawisku Point&Know. Jedne i drugie spina nadrzędny trend – mobilność.  Ogromna ilość urządzeń mobilnych nie mogła pozostać bowiem bez wpływu na nasze funkcjonowanie we współczesnym świecie, korzystanie z tradycyjnych mediów, zdobywanie informacji czy robienie zakupów.”
Czytaj więcej…