Home > Internet, Promocja w internecie, Social media > SMO i SMM – nowe pojęcia w marketingu

SMO i SMM – nowe pojęcia w marketingu

Kwiecień 14th, 2012 Zostaw komentarz Idź do komentarzy

smo smmCoraz częściej w internecie pojawiają się nowe pojęcia: SMO i SMM.

SMO (ang. Social Media Optimization) to optymalizacja strony internetowej, aby była przyjazna dla mediów społecznościowych (social media), takich jak Facebook, YouTube, Twitter, Blip, Flacker, blogi, fora, itp.

SMM (ang. Social Media Marketing) to działania polegające na promocji strony internetowej w mediach społecznościowych.

Jak wykorzystać SMO i SMM?

 

Obecnie coraz więcej firm posiada swoje profile w mediach społecznościowych, przeważnie jest to Facebook i Twitter. Im częściej fani lub „followersi” odznaczają, że lubią to co robimy tym bardziej nasza strona internetowa wzmacnia swoją pozycję. Dlatego też warto ułatwić użytkownikom dostęp poprzez zamieszczenie na stronie przycisków Facebooka, Twittera, Blipa czy innego buttona umożliwiającego udostępnianie zawartości. Przyciski można umieścić przy prezentacji produktu, usługi lub przy ciekawym artykule na blogu firmowym.

Udostępnij na stronie widget, dzięki którym użytkownicy będą mieli łatwiejszy dostęp do profilu firmy w mediach społecznościowych.

Połącz swoje konta w social media, np. Blip z Twitterem, dzięki temu zaoszczędzisz czas.

O dobrych stronach pisania bloga pisałam już wcześniej. To naprawdę wspaniały pomysł na nawiązanie komunikacji i zainteresowanie klienta firmą, jej usługami i produktami.

Poznaj swoich odbiorców, odpowiadaj na ich pytania i komentarze, zaprzyjaźnij się z nimi.

 

  1. Brak komentarzy
  1. Brak jeszcze trackbacków