Copywriting – pisanie tekstów marketingowych

Listopad 17th, 2011 Zostaw komentarz Idź do komentarzy

copywriting-pisanie-tekstowOstatnio modny staje się copywriting. Dobrze napisane teksty na stronie internetowej mogą znacznie wpłynąć (pozytywnie) na jej pozycję w wyszukiwarce. Jak pisać dobre teksty marketingowe, które sprzedają i pozycjonują?

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać to określenie celu. Po co piszemy? Co chcemy dzięki temu osiągną?

Drugą ważną sprawą jest wybranie grupy docelowej. Do kogo chcemy dotrzeć? Kim są nasi klienci/odbiorcy? Co lubią i nie lubią ludzie z mojej grupy docelowej? Dobrze jest poznać na początku swoich odbiorców, jeśli poznamy ich upodobania, kim są, co robią w życiu, będziemy mogli szybko i skutecznie do nich dotrzeć. Pod uwagę należy wziąć wiek, rodzaj wykonywanej pracy (inaczej napiszemy do prawnika, inaczej do poety), status społeczny, miejsce zamieszkania, zainteresowania, charakter. Oczywiście nie zawsze wiem tyle o klientach, ale można wykorzystać już to co wiemy i próbować.

Trzecia istotna rzecz to zainteresować czytelnika. Nie jest to najłatwiejsza sprawa.

Jak zaciekawić odbiorcę?

– używanie pytań, np. Chcesz schudnąć 10 kg bez wyrzeczeń?

– opowiadanie historii osób, którym się udało lub czegoś doświadczyły, np. Schudłam 10 kg w 3 dni!

– aby przyciągną uwagę wykorzystuj nagłówki absurdalne, nie zawsze, ale często spełniają swoją rolę, np. Schudnij 10 kg jedząc tylko czekoladę!

– stosuj właściwe słownictwo do grupy docelowej, np. pisząc tekst do ludzi starszych użyj słów: pewny, bezpieczny, spokojny, reklamując środki do odchudzania użyj słów: skuteczny, zdrowy, sprawdzony;

– powtarzaj słowa kluczowe w tekście;

– w tagach używaj różnych kombinacji, nie tylko ciągu słów, ale także krótkich wyrażeń;

– używaj słów kluczy, np.: sekret, niespodzianka, za darmo, gratis, bezpłatny, ściągnij, fenomen, sprawdzony, wartościowy, oferta limitowana, itp.

– pokaż jakie korzyści osiągną użytkownicy, zaoferuj im coś darmowego;

– jeśli piszesz ofertę – określ, że dany produkt czy usługa jest ograniczona czasowo (np. tylko przez 3 dni rabat 10%) i ilościowo (np. zostały tylko 3 egzemplarze książki).

 

Pewnie powiesz, że to tanie chwyty. Może i tak, ale jeśli właściwie ich użyjesz to mogą przynieść Ci wiele pożytku. Powodzenia!

 

  1. Brak komentarzy
  1. Brak jeszcze trackbacków