Home > Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych - SEO > Analiza konkurencji na podstawie strony internetowej

Analiza konkurencji na podstawie strony internetowej

Analiza konkurencjiWarto wiedzieć co się dzieje w naszej branży i jakich mamy konkurentów. Można przejrzeć ich strony/witryny, aby:

– ocenić subiektywnie jakie są ich mocne i słabe strony;

– jakich słów kluczowych używają;

– czy tytuł zawiera słowa kluczowe;

– czy w tekście stosują słowa kluczowe;

– jaką wartość ma Page Rank;

– jakie techniki marketingowe stosują;

– jaką pozycję zajmują w wyszukiwarkach internetowych;

– ile i na jakich stronach posiadają odnośniki;

– czy korzystają z linków sponsorowanych;

– czy prowadzą działania seo.

Pomocnym narzędziem do badania pozycji strony (m.in. Page Rank) jest Google Toolbar dostępny na stronie: http://www.google.com/intl/pl/toolbar/ie/index.html. Pasek narzędzi Google Toolbar jest dostępny tylko dla przeglądarek Internet Explorer i Firefox.

Przydatnym narzędziem jest także Google Webmaster Tools (http://www.google.com/webmasters/tools/). Po założeniu konta gmail i zarejestrowaniu swojej strony można w pełni korzystać z narzędzia.

Aby sprawdzić, czy nasza strona (lub konkurencji) pojawia się we wpisach na blogach, można użyć wyszukiwarki Technorati (http://technorati.com) lub na forach – Omgili (www.omgili.com).

  1. Brak komentarzy
  1. Brak jeszcze trackbacków