Home > Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych - SEO > Narzędzia do badania słów kluczowych

Narzędzia do badania słów kluczowych

narzedzia do badania słów kluczowych

Mając już listę słów kluczowych można użyć narzędzi dostępnych w internecie, które pomogą nam zawęzić ich liczbę, a także wybrać najlepsze z nich. Narzędzi jest wiele, najlepiej na początek wybrać jedno z nich i zapoznać się z oferowanymi funkcjami.

 

Google AdWords Keyword Tool

Jednym z narzędzi najczęściej stosowanym jest Google AdWords Keyword Tool. Narzędzie to jest bezpłatne i można się z nim zapoznać na stronie: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Posiada wiele zalet, m.in.: przedstawia sporo propozycji słów kluczowych, proponuje słowa kluczowe za pomocą dowolnej kombinacji słów, adresu URL i kategorii, wyświetla statystyki wyszukiwania oraz filtruje je według liczby operacji wyszukiwania (miesięcznego wyszukiwania w ujęciu globalnym itp.) i typów konkurencji.

 

Wordtracher

Innym pomocnym narzędziem jest płatny Wordtracher. Można go znaleźć na stronie: www.wordtracker.com Narzędzie określa liczbę osób, która szukała danego wyrażenia. Zbiera ono informacje z różnych wyszukiwarek w internecie. Na jego stronie można znaleźć także podstawowe informacje o użytkowaniu oraz wiele pomocnych informacji. Narzędzie jest idealne dla małych firm.

Inną możliwością jest zastosowanie bezpłatnej wersji aplikacji dostępnej na stronie http://freewords.wordtracker.com. Wersja nie posiada wszystkich funkcji pełnego wydania.

 

Keyword Discovery

Trzecim ważnym narzędziem do badania słów kluczowych jest Keyword Discovery. Można go znaleźć na stronie: www.keyworddiscovery.com Jest to płatne narzędzie, ale posiada rozbudowane funkcje. Zbiera dane od dużej ilości wyszukiwarek z internetu. Prezentowane dane pochodzą z ostatnich 12 miesięcy. Można też zastosować wersję próbną – ograniczoną czasowo. Ze względu na rozbudowaną funkcjonalność narzędzie jest wykorzystywane przez profesjonalistów z branży seo.

 

Selekcja słów kluczowych

Posiadając już kilkadziesiąt wyrażeń i słów kluczowych należy dokonać selekcji, tzn. wybrać takie, które najlepiej określają działalność witryny, są najczęściej wyszukiwane i konkurencyjne.

Warto pamiętać, że najlepiej sprawdzają się 2-3 słowa. Rzadko jedno słowo określa najlepiej produkt, np. słowo „francja” wpisane przez użytkownika nie mówi nam wiele o tym czego on szuka. Wpisując np. „mapa francji” lub „pogoda we Francji” już wiemy dokładniej czego potrzebuje użytkownik. Czasami jedno słowo jest potrzebne, jeśli jest to np. nazwa firmy.

Należy wybrać około 10 wyrażeń kluczowych i dopasować słowa do strony docelowej. Strona główna jest dobrą wizytówką firmy ze słowem „nazwa firmy”, ale niekoniecznie dla innych słów. Przy określaniu słów kluczowych należy kierować ruch nie tylko do strony głównej, nie wolno zapomnieć o podstronach.

  1. Brak komentarzy
  1. Brak jeszcze trackbacków